ESSENCE OF KNOWLEDGE PART-1..

7:24 PM Posted In Edit This 0 Comments »
`ပ႑ိတ´ ကို ပညာရွိ ဟူ၍ အနက္ ျမန္မာျပန္ဆိုထားသည္။ ပညာရွိ ဟူေသာ စကားလံုး၌ပါရွိေသာ ပညာသည္ ေလာကီပညာ၊
ေလာကုတၱရာပညာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးႏွင္႕ပတ္သက္သည္။ ေလာကီပညာသည္ လူ႕ေလာက၌ အသံုးျပဳေသာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၌
ေဖာ္ျပထားေသာ အသိပညာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္သည္။ေလာကုတၱရာ ပညာမွမူ ဓမၼက်မ္းဂန္မ်ား၌ ဓမၼႏွင္႕ပတ္သက္ၿပီးလိုက္နာက်င္႕သံုး
ရန္ၫႊန္ၾကားေျပာျပထားေသာ အသိပညာျဖစ္သည္။ ပညာရွိဟူေသာ စကားလံုး၌ပါသည္႕ ပညာသည္ေလာကီပညာ ေလာကုတၱရာပညာ
ႏွစ္ခုလံုးႏွင္႕ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ ေနသည္ျဖစ္၍ ယင္းပညာမ်ားကို သူ႕အတိုင္းအတာႏွင္႕သူရရွိထားသူကို ပညာရွိဟုေခၚလိုက ေခၚႏိုင္
သည္။သို႕ရာတြင္ တကယ္႕ပညာရွိျဖစ္ဖို႕ရန္အတြက္မွာမူ မိမိတို႕တတ္ေျမာက္ထားေသာ ပညာကို ျပည္သူအတြက္ အသံုးခ်ဘို႕လို
အပ္သည္။ ၾကက္တူေရြးစကားေျပာတတ္ သလိုၾကက္တူေရြးစာဖတ္တတ္သလိုစာထဲတြင္ ေရးထားေသာစာမ်ားကို ဖတ္ရံုသိရံုမွ်ႏွင္႕
ပညာရွိအဆင္႕ေရာက္လာႏိုင္ ဘုိ႕မလြယ္ေပ။ ပညာရွိအဆင္႕ေရာက္ဖို႕ရန္အတြက္အေတြ႕အႀကံဳရွိဖို႕လိုသည္။ မိမိတတ္သိထားေသာ
ပညာရပ္သည္ ျပည္သူ႕အတြက္ျဖစ္ရမည္။ ေရႊစစ္မစစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည္႕မွ အေျဖထြက္သလို ပညာရွိ၏ ပညာသည္လည္း
ျပည္သူ႕အက်ိဳးျပဳ မွတ္ေက်ာက္တင္ ၾကည္႕ၿပီး အေျဖထြက္မွသာ ပညာစစ္ပညာမွန္ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။
ပညာစစ္ပညာမွန္မဟုတ္ေသာ ပညာကို ပညာဟုေေခၚေနၾကေသာ္လည္း ပညာအတုအေရာင္သာျဖစ္သည္။ ထိုနည္း
အတိုင္းပင္ ပညာအတုရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း ပညာရွိအတုသာ ျဖစ္မည္။ ပညာစစ္ပညာမွန္ရွိမွသာ ပညာရွိအစစ္ျဖစ္ႏိုင္သည္။

သို႕ေသာ္ လူတိုင္းပညာတတ္ျဖစ္မလာေၾကာင္းအထူးေဖာ္ျပရန္လိုမည္မထင္ပါ။ လူတိုင္းတြင္အျမင္႕မားဆံုး အဆင္႕ အထိ
ေရာက္ေအာင္ ေလ႕က်င္႕ပ်ိဳးေထာင္ ယူႏိုင္သည္။ ကိုယ္ခံ အသိဉာဏ္ရွိေသာ္လည္း ထိုအသိဉာဏ္ ဖြံၿဖိဳးေအာင္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္း
ျခင္းမျပဳႏိုင္သည္႕အတြက္ ပညာတတ္ဘ၀သို႕ ေေရာက္မလာသည္႕အေရအတြက္ မွာပညာတတ္ ဘ၀သို႕ေရာက္လာသည္႕
အေရအတြက္ထက္ မ်ားစြာပိုလြန္ေနေၾကာင္း ေလ႕လာေတြ႕ရွိႏိုင္ပါသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ ကိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္ေသာ အတိုင္းအတာ သည္ မိမိ
၏ မိသားစု နယ္ပယ္မွ မေက်ာ္လြန္ႏိုင္ဘဲ သူလိုငါလို သာမန္ အေနအထားျဖင္႕ တစ္သက္လံုး ေနသြားရသူမ်ားစြာရွိပါသည္။
အသိပညာျဖစ္ေစ အတတ္ပညာျဖစ္ေစ အက်ိဳးအေၾကာင္း ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ သိျမင္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ကို အေျချပဳ ပါသည္
။ထုိအသိဉာဏ္ ျမင္႕မားသည္ႏွင္႕အမွ် အစြမ္းသတၱိ ပိုမိုထက္ျမက္ၿပီး အက်ိဳးျပဳႏိုင္သည္။ နယ္ပယ္လည္း ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕လာသည္။ ဤ
သည္ပင္ ပညာ၏ တန္ဘိုးျဖစ္ပါသည္။ ပညာသည္ တန္ဘိုးရွိေသာေၾကာင္႕ ပညာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ပညာတတ္သည္လည္း
တန္ဘိုးရွိပါသည္။ ။.

Arabian Prophet Muhammed built his islamic society to reach the
top by Education.Islam itself conquer the world by Education and
educational human resources.

''Educations is the boon of first Magnitude for Society''
Prophet Muhamed..
ပညာသင္ျခင္းဟူသည္ လူ႕ဘ၀ကို အစမ္းေနၾကည္႕ျခင္းျဖစ္သည္။ပညာသင္၏ ဘ၀သည္အလုပ္သင္လူသား ဘ၀ျဖစ္သည္ဟု
ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အလုပ္သင္ဘ၀ကုိ ျဖတ္သန္းၿပီး မွသာ တင္းၿပည္႕က်ပ္ျပည္႕လူသားဘ၀ကို ေရာက္ရွိမည္ဟု ၫႊန္းဆိုေသာ သေဘာလည္း
သက္ေရာက္သည္

A human being is not, in any proper sense , a human being till he is educated.
တကယ္႕အစစ္အမွန္သေဘာ ေျပာၾကမည္ဆိုလွ်င္ လူတစ္ေယာက္သည္ ပညာတတ္ေျမာက္ၿပီးမွသာ တကယ္အရည္မွီေသာသူ၊
လူဟူ၍ ထိုက္ထုိက္တန္တန္ ေခၚဆိုေလာက္ေသာသူျဖစ္သည္။(ပညာမတတ္ေသးသေရြ႕ လူပီပီသသမျဖစ္ေသး) ဟုသူဆိုလိုက္
ျခင္းျဖစ္သည္။

၁၉ ရာစု အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ေရာဘတ္၀ီလ္ေမာ႕တ္( Robert Aris Willmott ? 1863) က Education is the
apprenticeship of life ဟု ဆိုခဲ႕သည္။

သည္သေဘာကိုပင္ အဂၤလိပ္အက္ေဆး ဆရာ ဂ်ိဳးဇက္ အက္ဒီဆင္ (Joeseph Addison 1672-1719) ကယခုလို
တင္စားေရးဖြဲ႕ဆို၍ေျပာျပသည္။
What sculpture is to a block of match , education is to the human soul. The Philosopher, the saint, the hero ,
the wise, and the good, of the great, very often lie hid and concealed in a plebeian, which a proper education might
have disinterred and brought to light.
ပန္းပုပညာက ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးကို ထြင္းထုပံုေဖာ္သကဲ႕သို႕ ပညာေရးကလည္း လူ႕ႏွလံုးသား ၀ိညာဥ္ ကိုပံုေဖာ္ဖန္တီးသည္။
(ပန္းပုဆရာသည္ေက်ာက္တံုး ၏ အျပင္ အခြံအကာကိုခြာကာ သူ႕စကၡဳအာရံုတြင္ ျမင္ေယာင္ တည္ရွိေနသည္႕ ပန္းပုရုပ္ကို
ေဖာ္ထုတ္ယူသကဲ႕သို႕ ) သင္႕တင္႕ေလ်က္ပတ္ေသာ ပညာေရးသည္လည္း သာမန္လူအညၾတ၏ ကိုယ္ထဲတြင္
ပုန္းခိုကိန္းေအာင္းေနသည္႕ ေတြးေခၚရွင္ ၊ သူေတာ္စင္ လူစြမ္းေကာင္း၊ ပညာရွိ၊လူေကာင္းလူမြန္၊ ဧရာမ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္စသည္မ်ားကို
ျမဳပ္ေနရမွ ေဖာ္ယူကာ အလင္းေရာင္ေအာက္သို႕ ပို႕ေဆာင္ေပးေပသည္။
လူသားအရိုင္း သည္ ပညာႏွင္႕ ေပါင္းစပ္မွ အရည္အေသြးရွိ တန္ဘိုးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု
သူဆိုလိုက္ျခင္းပင္။
အထက္က ပုဂၢိဳလ္သံုးဦးလံုးပင္ ပညာေရး၏တန္ဘိုးကို အေလးထား ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သူတို႕၏
အျမင္သည္ ` ပထမ အရြယ္မွာ ပညာ´ ဟူေသာသေဘာမ်ိဳး သက္၀င္ေနသည္။ သည္ဘက္ေခတ္ အေမရိကန္ ပညာေရးေတြေခၚရွင္
ဂၽြန္ဒူး၀ီ (၁၈၅၉-၁၉၅၂) ကေတာ႕ ပညာသင္သည္႕ကာလကို သည္႕ထက္မက ဆန္႕ထုတ္ခ်င္ ေသာ သေဘာရွိသည္။ သူက
Education is a social process…. Education is growth ……Education is not preparation for life ; education is life
itself.
ပညာေရးဟူသည္ လူမႈဘ၀ျဖစ္စဥ္တစ္ခုျဖစ္သည္….. ပညာေရးဟူသည္ ႀကီးထြား ဖြံၿဖိဳးျခင္းျဖစ္သည္…….. ပညာေရးဟူသည္
ဘ၀အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမဟုတ္၊ ယင္းသည္ပင္လွ်င္ ဘ၀ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
သူက ပညာကိုဘ၀၏ ေရွ႕ပိုင္းေလး သို႕မဟုတ္ အႀကိဳကာလ ေလးမွာမထား၊ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ႏွင္႕ပူးတြဲထား သည္။
ပညာေရးဟူသည္ ၿပီးဆံုးသည္မရွိဟု ဆိုလိုေသာ သေဘာပင္။

Instruction ends in the schoolroom , but education ends only with life. A child is given to the universe to be
educated .
သင္ၾကားပို႕ခ်မႈက စာသင္ခန္းတြင္ ၿပီးဆံုးေသာ္လည္း ပညာေရးကမူ လူ႕ဘက္ကမ္းကုန္ဆံုးမွပင္ ဆံုးခန္းတိုင္သည္။
ကေလးတစ္ေယာက္ အားေလာက လူ႕ရြာသို႕ ေပးပို႕လိုက္ျခင္းသည္ ပညာသင္ရန္အတြက္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ႕သည္။ to be continue॥

0 comments: